SP-1 Formunda Değişiklik Yapılması Hk.
SİRKÜLER NO: 13.6 / 110-78 = 14/03/2014
Sayın Üyemiz,
İlgi: (a) Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü Gemi Trafik ve Kılavuzluk Hizmetleri Dairesi Başkanlığı’nın
24.02.2014 tarih ve 9674 sayılı yazısı.
(b) 25.02.2014 tarih ve 13.6 / 73-57 sayılı sirkülerimiz.
İlgi (b) sirkülerimiz ile; SP-1 Formunda yeni düzenleme yapıldığı, Türk karasularında;
- “2001Gemi Yakıtlarından Kaynaklanan Petrol Kirliliği Zararının Hukuki Sorumluluğu Hk. Uluslararası Sözleşme (BUNKER-2001) Sertifikası’nın Düzenlenmesine ve Denetimine Yönelik Usul ve Esasların Belirlenmesine İlişkin Yönerge” kapsamındaki 1000 GT üstü gemilerin BUNKER-2001 Sertifikalarına haiz olmalarının gerektiği,
- “1992 Petrol Kirliliğinden Doğan Zararın Hukuki Sorumluluğu ile İlgili Uluslararası Sözleşme (CLC-92) Sertifikasının Düzenlenmesine ve Denetimine Yönelik Usul ve Esasların Belirlenmesine İlişkin Yönerge” kapsamındaki petrol taşıyan gemilerinde CLC-92 Sertifikalarına (2000 tondan fazla yük taşıyan) haiz olmaları gerektiği,
belirtilerek Türk Boğazlarından uğraksız geçen bu gemilerin acentelerinceSP-1 Formunabu belgelerin sertifika numaraları ve geçerlik tarihi bilgilerinin girilmesi uygulamasına 28.02.2014 tarihinden itibaren başlanacağı hususları duyurulmuştu.
İstanbul Liman Başkanlığından alınan bilgiye göre Türk Karasularındangeçiş yapan 1000 GT ve üzeri tüm gemilerin BUNKER-2001 Sertifikası ve petrol yükü taşıyan gemilerin (2000 tondan fazla yük taşıyan) CLC-92 Sertifikalarını bulundurma ve Liman Başkanlıklarınca istenilmesi durumunda ibraz edilmesi zorunluluğu olduğu, söz konusu Sertifikaların geçerlik tarihlerinin özellikle Türk Boğazlarından uğraksız geçen gemilerden Gemi Trafik Hizmetleri’ne (VTS) sunulan SP-1 Formlarında belirtilmesi gerektiği ve bu uygulamaya 28.02.2014 tarihinden itibaren başlandığı hususu belirtilmektedir.
Sayın Üyelerimizin bilgilerini rica ederiz.
Saygılarımızla,
Vapur Donatanları ve Acenteleri Derneği
Emin EMİNOĞLU
Genel Sekreter
Ek 1: İlgi yazı ve sirkülerimiz
Dağıtım: Tüm üyelerimiz
Sayın Üyemiz,
İlgi: (a) Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü Gemi Trafik ve Kılavuzluk Hizmetleri Dairesi Başkanlığı’nın
24.02.2014 tarih ve 9674 sayılı yazısı.
(b) 25.02.2014 tarih ve 13.6 / 73-57 sayılı sirkülerimiz.
İlgi (b) sirkülerimiz ile; SP-1 Formunda yeni düzenleme yapıldığı, Türk karasularında;
- “2001Gemi Yakıtlarından Kaynaklanan Petrol Kirliliği Zararının Hukuki Sorumluluğu Hk. Uluslararası Sözleşme (BUNKER-2001) Sertifikası’nın Düzenlenmesine ve Denetimine Yönelik Usul ve Esasların Belirlenmesine İlişkin Yönerge” kapsamındaki 1000 GT üstü gemilerin BUNKER-2001 Sertifikalarına haiz olmalarının gerektiği,
- “1992 Petrol Kirliliğinden Doğan Zararın Hukuki Sorumluluğu ile İlgili Uluslararası Sözleşme (CLC-92) Sertifikasının Düzenlenmesine ve Denetimine Yönelik Usul ve Esasların Belirlenmesine İlişkin Yönerge” kapsamındaki petrol taşıyan gemilerinde CLC-92 Sertifikalarına (2000 tondan fazla yük taşıyan) haiz olmaları gerektiği,
belirtilerek Türk Boğazlarından uğraksız geçen bu gemilerin acentelerinceSP-1 Formunabu belgelerin sertifika numaraları ve geçerlik tarihi bilgilerinin girilmesi uygulamasına 28.02.2014 tarihinden itibaren başlanacağı hususları duyurulmuştu.
İstanbul Liman Başkanlığından alınan bilgiye göre Türk Karasularındangeçiş yapan 1000 GT ve üzeri tüm gemilerin BUNKER-2001 Sertifikası ve petrol yükü taşıyan gemilerin (2000 tondan fazla yük taşıyan) CLC-92 Sertifikalarını bulundurma ve Liman Başkanlıklarınca istenilmesi durumunda ibraz edilmesi zorunluluğu olduğu, söz konusu Sertifikaların geçerlik tarihlerinin özellikle Türk Boğazlarından uğraksız geçen gemilerden Gemi Trafik Hizmetleri’ne (VTS) sunulan SP-1 Formlarında belirtilmesi gerektiği ve bu uygulamaya 28.02.2014 tarihinden itibaren başlandığı hususu belirtilmektedir.
Sayın Üyelerimizin bilgilerini rica ederiz.
Saygılarımızla,
Vapur Donatanları ve Acenteleri Derneği
Emin EMİNOĞLU
Genel Sekreter
Ek 1: İlgi yazı ve sirkülerimiz
Dağıtım: Tüm üyelerimiz