Türk Bayraklı Gemilerin Tutulmalarının Engellenmesi
SİRKÜLER NO: 22.3 / 281-175 = 09/04/2019
İlgi: İMEAK Deniz Ticaret Odası’nın 08.04.2019 tarih ve 1328-239/2019
sayılı yazısı.
İMEAK Deniz Ticaret Odası’ndan alınan ilgi
yazıda;
Ulaştırma ve Altyapı
Bakanlığı Deniz ve İçsular Düzenleme Genel Müdürlüğü’nün 29.03.2019 tarih ve
E.25566 sayılı yazısından bahisle;
“Türk Bayraklı bir
Kimyasal/Petrol tankerinin, 07.03.2019 tarihinde İspanya'nın Santander
Limanı'nda geçirdiği Paris MoU liman devleti denetimi sonucunda tutulduğu,
bahse konu geminin, Ocak 2019 maaşlarının Mart ayının ilk haftası içerisinde
olunmasına karşın yatırılmamış olması nedeniyle tutuklandığı, aynı geminin
24.10.2018 tarihinde aynı gerekçeyle Paris MoU kapsamında Fransa'nın Sete
limanında da tutuklandığı,
Anılan geminin
Santander/İspanya'da tutulmasıyla ilgili olarak Deniz ve İçsular Düzenleme
Genel Müdürlüğü’nce aşağıda yer alan denetimler/yaptırımların uygulandığı:
08.03.2019 tarihinde
geminin Emniyetli Yönetim Belgesini (SMC) düzenleyen klas kuruluşu olan Türk
Loydu (TL) tarafından 08.03.2019 tarihinde Ek SMC denetimi yapıldığı,
11.03.2019 tarihli ve
19082 sayılı yazıları ile şirketin uygunluk belgesinin (DOC) iptal edildiği,
14.03.2019 tarihinde
TL tarafından Şirket Uygunluk Belgesi (DOC) denetimi yapıldığı ve aynı tarihli
kısa dönem sertifika düzenlendiği,
15.03.2019 tarihinde
şirketin başka bir gemisine TL tarafından Emniyetli Yönetim Belgesi (SMC)
denetimi yapıldığı ve kısa süreli SMC sertifikası düzenlendiği,
16.03.2019 tarihinde
ilgili gemiye TL tarafından Emniyetli Yönetim Belgesi (SMC) denetimi yapıldığı
ve kısa süreli SMC sertifikası düzenlendiği,
Ayrıca;
Tutulma tarihinden
itibaren 3 ay içerisinde geminin klas kuruluşu tarafından program dışı denetim
yapılacağı,
İlk Türkiye uğrağında
İdare tarafından genişletilmiş program dışı denetime tabi tutulacağı,
Paris Memorandumu
(Paris MoU) Denetim Rejimi güncelleme çalışmalarının devam ettiği, Beyaz/Gri/Kara
listeler ile bu listelerin oluşturulmasında kullanılan formülasyonun yakın
zamanda değiştirileceği, yeni sistemde Paris MoU son 3 yıl tutulma
ortalamasının esas alınacağı, bu ortalamanın altında tutulma oranına sahip
ülkelerin Yüksek Performans, bu ortalamanın üzerinde tutulma oranına sahip
ülkelerin ise Orta ve Düşük performans olarak listeleneceği,
Bu kapsamda, 2008
yılından itibaren Beyaz Listede yer alan ülkemizin yeni oluşturulacak sistemde
de Beyaz Liste karşılığı olan Yüksek Performanslı Ülkeler listesinde yer
alabilmesi için geçen yıl elde edilen % 2.30 tutulma oranının daha da aşağıya
çekilmesi gerektiği, bu itibarla, tüm gemi işletmecilerinin, gemiadamı
maaşlarının zamanında ve tam olarak ödenmesi de dâhil olmak üzere İdare
tarafından yayınlanan tüm talimatlara hassasiyetle uymalarının önem arz ettiği,
Deniz ve İçsular
Düzenleme Genel Müdürlüğü web adresinde (www.didgm.gov.tr) "Gemi Denetim
Modülü" altında yer alan bilgilerin düzenli olarak takip edilmesi ile;
Paris MoU'ya üye ülke
limanlarına uğrak yapılması durumunda, planlanan sefer öncesinde ve PSC çıkması
durumunda Gemi Denetim Dairesi Başkanlığı sorumlu personeline bilgi
verilmesi,
Paris MoU
denetimlerinde Türk Bayraklı gemilerde tespit edilen eksiklik maddelerinin
"Paris MoU Denetimleri" sekmesi altında güncel olarak yayınlandığı,
Paris MoU üyesi limanlara sefer yapacak gemilerde, öncelikle liman/ülke bazında
daha önce tespit edilen eksikliklerin DPA'lar tarafından analiz edilerek benzer
eksiklikler için önlem alınması ve gemi personelinin konu ile ilgili olarak
bilgilendirilmesi,
"Talimatlar"
sekmesi altında yer alan Deniz ve İçsular Düzenleme Genel Müdürlüğü
talimatlarının takip edilerek uygulanmasına özen gösterilmesi hususları”,
Bildirilmektedir.
Sayın Üyelerimizin
bilgilerine rica ederiz.
Saygılarımızla,
Vapur
Donatanları ve Acenteleri Derneği
Emin
EMİNOĞLU
Genel
Sekreter
Dağıtım: Tüm
üyelerimiz