Menu

Duyurular


IMO Yolcu Gemisi Emniyeti Gözden Geçirilmiş Sirküleri Hk.

SİRKÜLER NO: 13.4 / 572-442 = 04/09/2013
 
 
İlgi: İMEAK DTO’dan alınan, 03/09/2013 tarih ve  3495-534 / 2013 sayılı yazısı.
 
İlgi yazı ile;
“ICS Üyeleri, ilişikte sunulan gözden geçirilmiş IMO MSC.1/Circ.1446/Rev.2 ‘Yolcu Gemilerinin Emniyetini Artırmak için Yolcu Gemisi Şirketlerine Tavsiye Edilen Geçici Önlemler’ (Recommended Interim Measures for Passenger Ship Companies to Enhance the Safety of Passenger Ships) Sirkülerini dikkate almaya davet edilmektedirler. Anılan gözden geçirilmiş MSC Sirkülerinin; ağır cisimlerin güvenceye alınması, can yeleği tedariki ve stoklanması, köprüüstü prosedürleri ve seyir planlarından sapmalarla ilgili önerileri içerdiği bildirilmektedir.
ICS Üyeleri, Costa Concordia kazasına ilişkin olarak, yolcu gemilerinin güvenliğini artırmak amacıyla, IMO’nun geçici tedbirler önerdiğini hatırlayacaktır. MSC.1/Circ.1446, Costa Concordia kazasının hemen sonrasında MSC 90’da oluşturulmuş ve MSC 91 ve MSC 92’de yeniden düzenlenmiştir. İlgi yazı Eki’nde (Ek-A) bulunan MSC.1/Circ.1446/Rev.2 ‘Yolcu Gemilerinin Emniyetini Artırmak için Yolcu Gemisi Şirketlerine Tavsiye Edilen Geçici Önlemler’ özetle aşağıdaki hususları içermektedir:
 
  • Ağır cisimlerin güvenceye alınması üzerine genel koşullarda kılavuz;
  • Köprüüstü Seyir Prosedürlerinin (Bridge Navigational Procedures) uyumlaştırılması üzerine kılavuz;
  • Şirketlerin aynı model yolcu can yeleklerinin sağlanmasını dikkate almalarına dair bir öneri;
  • Şirketlerin yolcu acil durum talimatları bildirileri için video kullanımını ve acil durum bilgi kartları
            kullanımını genişletmeyi dikkate almasına dair bir öneri;
  • Şirketlerin köprüüstü giriş kontrolü ve köprüüstü organizasyon politikalarını uyumlaştırması hususunda bir öneri;
  • Seyir planından sapmalar üzerine kılavuz;
  • Şirketlerin VDR’lerine (Voyage Data Recorder – Sefer Veri Kaydedicisi) deveranlı hareket verisini
           (rolling motion data) sağlamayı araştırmaları önerisi.
 
İlgi yazıda, anılan sirkülerin Costa Concordia kazasına ilişkin rapor oluşturulana kadar, geçici bir kılavuz olarak geliştirilmiş olduğunun MSC 92’de bildirildiği ifade edilmiştir. Costa Concordia kaza raporu şu an hazır olup, MSC 93’te bahse konu Sirkülerin gelecekteki durumu hakkında karar alınması beklenmektedir.”
                                                           
Denilmektedir.
 
Sayın Üyelerimizin bilgilerini rica ederiz.
 
 
                                                                                                       Saygılarımızla,
                                                                                    Vapur Donatanları ve Acenteleri Derneği
 
 
 
                                                                                                        Emin EMİNOĞLU
                                                                                                         Genel Sekreter
 
 
 
Ek 1: ilgi yazı ve eki
 
Dağıtım: Tüm üyelerimiz