DAU Yanlış Kayıt Düzeltme Talepleri
SİRKÜLER NO: 23.1 / 562-455 =17/08/2020
İlgi: İMEAK Deniz Ticaret
Odası’ndan alınan 14.08.2020 tarih ve 2171-910/2020 sayılı yazısı.
“İMEAK Deniz Ticaret Odası’ndan alınan ilgi yazıda;
Çevre ve
Şehircilik Bakanlığı, Çevre Yönetimi Genel Müdürlüğü tarafından Odamıza
gönderilen 13.08.2020 tarihli, Ek'te sunulan yazısında;
Gemilerden
Atık Alınması ve Atıkların Kontrolü Yönetmeliği uyarınca gerçekleştirilen
iş/işlemlerde kullanılması gereken Denizcilik Atıkları Uygulamasında (DAU)
oluşturulan atık transfer formlarının, onaylanmasının ardından düzeltme
ihtiyacı olması durumunda ilgili Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’ne
başvurulması gerektiği belirtilmektedir.
Bahse
konu başvuruda, bir örneği Ek’de sunulan “Hatalı Gemi Atık Transfer Kaydı Düzeltme Talep Formu”nun
sorumlularca doldurularak imzalanması ve atık alım yükümlüsü tarafından
değerlendirilmek üzere en kısa sürede ilgili İl Müdürlüğüne sunulması gerektiği
bildirilmektedir.
Ayrıca
Ek’te sunulan formda, “yanlış düzenlenen ve 7 gün içerisinde değişiklik
yapılması talebinde bulunulmayan, başvuru yapmayan ve/veya yanıltıcı bilgi
verenler ile yapılan denetimlerde bu belgede yer alan bilgilerle uyumsuzluk
tespit edilenler hakkında 2872 sayılı Çevre Kanunu uyarınca idari yaptırım
uygulanacağı” hususu,”
Belirtilmektedir.
Sayın Üyelerimizin
bilgilerine rica ederiz.
Saygılarımızla,
Vapur
Donatanları ve Acenteleri Derneği
Emin
EMİNOĞLU
Genel
Sekreter
Dağıtım: Tüm üyelerimiz