Türk Bayraklı Gemilerin Paris MoU Denetim Performans Analizleri
SİRKÜLER NO: 23.1 / 174-105 = 06/03/2024
İlgi:
İMEAK Deniz Ticaret Odası’ndan alınan 06.03.2024 tarih ve 647/178/2024 sayılı yazısı.
İMEAK Deniz Ticaret Odası’ndan alınan ilgi
yazıda;
‘’Denizcilik Genel Müdürlüğü'nden alınan ve ekte sunulan 05.03.2024 tarihli ve 1761494 sayılı yazıda;
Paris Liman Devleti Kontrolü (Paris MoU) kapsamında denetim yapılan limanlarda 2023 yılı içerisinde 197 Türk Bayraklı gemimizin denetlenmiş, bu gemilerden 7'sinin tespit edilen eksiklikleri nedeniyle tutulmuş ve tutulma oranının resmi veri olmamak ile birlikte % 3,55 olarak gerçekleştiği,
Denetlenen
söz konusu gemilerimizde, 24'ü ISM eksikliği olmak üzere toplamda 455 adet
eksiklik tespit edildiği ve Türk Bayraklı gemilerde Paris MoU kapsamında
yapılan denetimlerde denetim başına tespit edilen eksiklik oranının % 2,31
olduğu,
Bu
bağlamda, Türk Bayraklı gemilerimizde Paris MoU'da 2016-2023 yılları arasında
yapılan denetimlerde tespit edilen eksikliklere yönelik analiz çalışmasının
yazıları ekinde yer aldığı,
Gemilerimizin denetim performanslarının artırılmasını teminen,
analizlerin incelenmesi ve gerekli önlemlerin alınması gerektiği, bildirilmektedir.
Söz konusu çalışmada, Türk Bayraklı gemilerde 2023 yılında en çok
tutulmaya sebep olan eksikliklerin Seyir Emniyeti, ISM ve Acil Durum Sistemleri
bölümlerinde olduğu gözlemlenmiş olup anılan bölümlerle ilgili olarak daha
fazla hassasiyet gösterilmesinin önem arz ettiği, Türk Bayraklı gemilerde Paris
MoU limanlarında tespit edilen eksikliklerin ülke/liman bazında https://denizcilik.uab.gov.tr/paris-mou-denetimleri
linkinde güncel olarak yayınlandığı; gemilerin Paris MoU uğraklarında söz konusu eksikliklerin denetim öncesinde
giderilmesinin sağlanmasının liman devleti denetimlerinin başarılı olarak
tamamlanmasına katkı sağlayacağı ifade edilmektedir.
Yazıda
devamla, Paris MoU ve Tokyo MoU başta olmak üzere diğer memorandumlarda 2024
yılında 1 Eylül-30 Kasım 2024 tarihleri arasında 3 ay süre ile "MLC 2006
kapsamında gemi adamı maaşları ve iş sözleşmeleri" konulu yoğunlaştırılmış
denetim kampanyasının (CIC) uygulanacağı ve söz konusu kampanya süresince öncelikle gemi adamı iş sözleşmelerinin
uygunluğu, maaş ödemeleri ile ilgili hususlar (aylık olarak düzenli şekilde
ödenmesi, iş sözleşmesine uygunluğu, izin ücreti-fazla mesai-ikramiye
ödemeleri, kesinti içermesi halinde sözleşmeye uygunluğu vb.), mali güvence
teminatının uygunluğu (ölüm-uzun süreli sakatlık, gemi adamlarının ülkeye geri dönüşü
hususlarını içermesi vb.) konularının denetleneceği ifade edilerek uluslararası
sefer yapan tüm Türk Bayraklı gemilerde anılan hususlara şimdiden hazırlıklı
olunmasının önem arz ettiği belirtilmektedir.
Bu itibarla, Türk Bayraklı gemilerin 2024 yılı içerisinde liman devleti denetim performanslarının yükseltilmesi için tüm paydaşlar tarafından üzerlerine düşen sorumluluğu yerine getirmek adına yukarıda belirtilen konularda gerekli çalışmaların yapılması ve herhangi bir tereddütte veya bilgi ihtiyacında Denizcilik Genel Müdürlüğümüz ile temas kurmakta tereddüt edilmemesi hususlarının sektöre duyurulması istenmektedir.’’
Denilmektedir.
Sayın Üyelerimizin
bilgilerine rica ederiz.
Saygılarımızla,
Vapur
Donatanları ve Acenteleri Derneği
Emin
EMİNOĞLU
Genel
Sekreter
Dağıtım: Tüm üyelerimiz