Tescil ve Onayın Birleştirilmesi Haydarpaşa Gümrük Müdürlüğü
SİRKÜLER NO:8.1 / 818-661 = 07/11/2016
Gümrük ve Ticaret Bakanlığı
İstanbul Gümrük ve Ticaret Bölge Müdürlüğünce dağıtımı yapılan 02/11/2016 tarih
ve 76107777-166.99/19873910 sayılı “Tescil
ve Onayın Birleştirilmesi – Haydarpaşa Gümrük Müdürlüğü” konulu yazısında;
“Bakanlığımız
Gümrükler Genel Müdürlüğünden alınan 02.11.2016 tarihli 19825860 sayılı
yazısına atfen;
Söz
konusu yazıda; Bakanlık Makamının 21/5/2012 tarihli ve 2012/44 sayılı Onay’ı
ile uygun bulunan “Gümrük İdarelerinin Standardizasyonu Eylem Planının 2.2
no.lu maddesi çerçevesinde; “Tescil ve onay işlemlerinin sistem tarafından
yerine getirilerek, muayene işlemleri dahil tüm işlemlerin tek memur eliyle
yürütülmesi” hususunun Bakanlığımız gündemine alınmış olduğu ve BİLGE
sisteminde tescil ve onay aşamalarının birleştirilmesi ile ilgili olarak
sistemde yeni iş akışları belirlenerek 31 Ağustos 2016 tarihi itibarıyla Ankara
Gümrük Müdürlüğünde pilot uygulama başlanıldığı,
Bakanlık
Makamının güncel talimatı ile mezkur pilot uygulamanın yaygınlaştırılması
kapsamında yukarıda anılan sistem değişikliğinin Haydarpaşa Gümrük
Müdürlüğünde de devreye alınmasının talimatlandırıldığı bildirilmiş
olup,
Bu
çerçevede; tescil edilecek beyannamelerde “Onay” işlemine gerek kalmayacak
şekilde Ek'te iş akışları belirlenen BİLGE yazılım değişikliklerinin pilot
uygulama olan Ankara Gümrük Müdürlüğünde gelinen haliyle, 2 Kasım 2016 tarihi
saat 14.00 itibarıyla Haydarpaşa Gümrük Müdürlüğü'nde de devreye alınması;
-Mevcut
sistemde Onay'a bağlı sistemin arka planında çalışan kontrollerin (ambar
bekleme süresi kontrolü gibi vb.) tescil işlemi akabinde devamının sağlanması,
-Mevcut
sistemde Onay aşamasında kabul memuruna gelen Uyarı Mesajlarının muayene memuru
ekranına aktarılması,
-Ekonomik
Etkili Gümrük Rejimlerinde "rejim bitiş tarihi" girilen durumlarda
muayene memurunca mezkur tarih girişinin yapılabilmesine olanak sağlanması,
-Yeni
sistemde tescil edilen beyannamelerin, mesai içi veya mesai dışı tescil
edildiğine bakılmaksızın idarede muayene ile görevli personele
rastgele yöntemi ile sistem tarafından havale edilmesi; mükellef tarafından
fazla mesai ödenerek mesai dışı saatlerde işlem yapılmasının talep edilmesi
halinde ise nöbetçi İdare Amirince havale değişikliği yapılarak yine sistem
tarafından nöbette olan personele rastgele havale edilerek işlemlerin
gerçekleştirilmesi yönündeki düzenlemenin sürdürülmesi,
-16.03.2007 / 08258 sayılı
Müsteşarlık Onayı ile uygulamaya alınan; ihracatta sistem tarafından belirli
risk kriterlerinin altındaki ihracat eşyasının onay memurunca tüm işlemlerinin
tamamlandığı beyannameler için; Risk Yönetimi ve Kontrol Genel Müdürlüğünce
belirlenen mezkur kriterlerin aynı şekilde korunarak, bu kapsamdaki ihracat
beyannamelerinin sistemde ayrı bir alanda toplanarak bunların kontrolünün
mezkur Onayda belirtildiği şekilde sağlanabilmesi için, İdare Amirinin uygun
göreceği memur profillerini "muayene ile görevli memur" olarak
tanımlayabilmesine sistem üzerinden imkan sağlanması; pilot uygulamadan
sorumlu İdare Amirince ise bu kapsamdaki beyannamelerin kontrolünün öncelikle
Muayene Memurları taralından yapılması hususu gözetilerek, personel
yetersizliği durumlarında muayene ile görevli memur eliyle işlemlerin ikmalinin
sağlanması hususları,”
Bildirilmektedir.
Sayın Üyelerimizin bilgilerini
rica ederiz.
Saygılarımızla,
Vapur
Donatanları ve Acenteleri Derneği
Emin EMİNOĞLU
Genel
Sekreter
Dağıtım: Tüm üyelerimiz