Menu

Duyurular


Revize Edilen MARPOL Ek V’ın Uygulanması İçin Yeterli Liman Atık Kabul Tesisinin Olmaması Hk

SİRKÜLER NO: 20.3  / 023-023 = 04/01/2013

 

İlgi: İMEAK DTO’dan alınan, 03/01/2013 tarih ve  38-10 / 2013 sayılı yazısı.

 

İlgi yazı ile;

 

İlgi: (a) Kuru Yük Gemisi Armatörleri Uluslararası Birliği’nden (INTERCARGO) alınan 24.12.2012 tarihli e-

           posta mesajı ve Eki Intercargo Basın Bildirisi

      (b) IMO Deniz Çevresini Koruma Komitesi’ne (MEPC) INTERCARGO, ICS ve BIMCO tarafından 

           sunulan 27 Temmuz 2012 tarihli doküman

    

İlgi (a) yazı ile, Intercargo’nun, liman atık kabul tesisleri için 1 Ocak 2013’de yürürlüğe girecek olan MARPOL Ek V’teki önemli değişikliklerle ilgili olarak genel bir bilgi ve kavrayış eksikliği bulduğu bildirilmektedir.

 

Güncel ve revize edilmiş SOLAS kuralları gereğince ve IMSBC (Uluslararası Deniz Yoluyla Taşınan Katı Dökme Yükler Kodu – International Maritime Solid Bulk Cargoes Code) 4.2. Bölümü’ne uygun olarak, yükleyiciler artık gemiye yüklenen maddenin ‘Deniz Çevresine Zararlı’ (Harmful to the Marine Environment – HME) olup olmadığını ‘Yük Bildirgesi’nde (Cargo Declaration) beyan etmek zorundadırlar. Eğer bir yük Deniz Çevresine Zararlı ise, herhangi bir yük artığı - yıkanma suyuna katılan tüm yükler de dahil olmak üzere - boşaltımdan sonra gemi ambarında kalan sınırlı miktardaki kuru yük maddeleri, MARPOL V gereğince açıkça çöp olarak tanımlanacaktır.

 

İlgi (a) yazıda ayrıca, gemi sahipleri ve kaptanların, Akdeniz, Geniş Karayipler Alanı ve Körfezler gibi ‘Özel Alanlar’ın MEPC.1/Circ.675/Rev.1’de önceden kabul edilmiş olan muafiyetlerinin 1 Ocak 2013 tarihinden sonra uygulanmayacak olması sebebiyle, yük atıklarını uygun şekilde boşaltmak için yük sınıflandırmalarından haberdar olmaları gerektiği bildirilmektedir.

 

İlgi (b) yazıda ise, ICMM (The International Council on Mining and Metals – Madencilik ve Madenler Uluslararası Konseyi) sörveyinin, Dünya çapında 18 ülkedeki 55 farklı limana maden konsantrasyonları (örneğin, kablo, çinko, bakır, nikel konsantrasyonları, boksit) gönderen üyelerden yanıt aldığı ve bu 55 limandan yalnızca 10’unun (%18) deniz çevresine zararlı olarak sınıflandırılan yük atıkları için liman atık alım tesisine sahip olduğu belirtilmektedir. Anılan limanlardan 5’inin 2013 yılının sonlarında liman kabul tesisi temin etmesi beklenmektedir.

 

İlgi (b) yazıda ayrıca, pek çok yükleyicinin en son yayınlanan Deniz Çevresine Zararlılık koşuluna karşı yüklerini sınıflandıramaması sebebiyle, alıcı limanların aldıkları yüklerin Deniz Çevresine Zararlı olduğunu ve Liman Atık Alım Tesisi gerektireceğini bilemeyecekleri belirtilmektedir. Diğer taraftan INTERCARGO üyesi Denizcilik firmalarının vermiş olduğu raporlarda Deniz Çevresine Zararlı Maddeler (HME)’e uygun liman tesislerinin sayısının 26 olduğu belirtilmektedir.

 

İlgi (a) yazı Eki Intercargo Basın Bildirisi’nin Odamızda yapılan Türkçe çevirisi ilişikte sunulmuştur (Ek-1).”

 

Denilmektedir.

 

Sayın Üyelerimizin bilgilerini rica ederiz.

 

 

Saygılarımızla,

Vapur Donatanları ve Acenteleri Derneği

 

 

 

Emin Eminoğlu

Genel Sekreter

 

Ek 1: Intercargo Basın Bildirisi’nin Türkçe çevirisi

 

 

Dağıtım: Tüm üyelerimiz