Menu

Duyurular


Paris MOU-Yüksek Riskli Gemiler ve Zorunlu, Genişletilmiş Denetlemeler

SİRKÜLER NO: 22.3/148-120=04/03/2008

 

İlgi:  İMEAK Bölgeleri DTO'dan alınan, 03/03/2008 tarih ve 1276-102/2008 sayılı “Paris MOU-Yüksek Riskli Gemiler ve Zorunlu, Genişletilmiş Denetlemeler” hakkındaki sirküleri.

 

İlgi sirküler ile ;

 

İlgi: ICS’den alınan 25.02.2008 tarih ve MC(08)12 sayılı yazı ve Ek’leri.

 

Uluslararası Deniz Ticaret Odası’ndan (ICS) alınan “Paris MOU (Paris Memorandumu) – Yüksek Riskli Gemiler ve Zorunlu, Genişletilmiş Denetlemeler” konulu  İlgi yazıda, ICS Üyeleri, Paris MOU Zorunlu Genişletilmiş Denetleme gereksinimi hakkında sağlanan bilgileri dikkate almaya davet edilmekte olup, bu konuda aşağıdaki bilgiler verilmektedir:

 

ICS Sekretaryası’nın dikkati, 2003’de yürürlüğe giren AB Direktifi 2001/106/EC’nin uygulanmasına çekilmiştir.  Bu direktif, aşağıda belirtildiği şekilde tanımlanan ’yüksek-riskli gemiler’ için Zorunlu Genişletilmiş Denetlemeler (Mandatory Expanded Inspections-MEI)’i getirmiş bulunmaktadır:

 

        15 yaşından büyük ve 3000 Gros Tonun üzerindeki   
          petrol tankerleri;

        10 yaşından büyük gaz ve kimyevi madde tankerleri;

        12 yaşından büyük dökme yük gemileri;

        15 yaşından büyük yolcu gemileri (Feribot Direktifi
         1999/35/EC’nin kapsadıkları hariç).

 

Anılan Direktif,  yukarıda belirtilen gemilerin, bayrağa bakılmaksızın, her 12 ayda bir defa olarak, bir AB Paris MOU limanında zorunlu, genişletilmiş denetlemeden geçmelerini gerektirmektedir.

 

Üstelik, kaptanın (doğrudan doğruya veya acentesi vasıtasıyla), olması beklenen limana varış zamanından üç gün önce, veya, eğer seferin üç günden daha az sürmesi bekleniyorsa, önceki limandan ayrılmadan önce, geminin bir MEI  (Zorunlu Genişletilmiş Denetleme – Mandatory Expended Inspection) için uygun olduğunu rapor etmesi gerekmektedir. İlgi yazıda belirtildiğine göre, bir ICS Üyesi tarafından, Direktifin uygulanmasına dikkat çekilerek, MEI için gemisinin uygunluğu hususunda PSC makamlarını uyarma hukuki gereksinimi yoluyla kaptana (tüm diğer rapor verme gereksinimleri arasında) yüklenen sorumluluğa işaret edilmiştir. İlgi yazıda, bu konunun 11/12 Mart 2008 tarihinde yapılacak olan ICS Denizcilik Komitesi Toplantısında ele alınacağı bildirilmektedir. 

 

Sayın Üyelerimizin bilgilerini rica ederiz.

 

Saygılarımızla,

Vapur Donatanları ve Acenteleri Derneği

Recep Düzgit

Genel Sekreter

 

 

Dağıtım: Tüm Üyelerimiz