Panama Kanalı’nda Seyir Yapan Gemilerin Yakıt Kullanımı
SİRKÜLER NO: 18.1 / 310-260 = 11/04/2017
İlgi: İMEAK Deniz Ticaret Odası’ndan alınan 11/04/2017 tarih
ve 1436-277/2017 sayılı yazısı.
İlgi yazı ile;
“Uluslararası Deniz Ticaret Odası (ICS)’ın 06.04.2017 tarihli ve CAN(17)01 sayılı yazısına atfen;
Panama
Kanal İdaresi (Panama Canal Authority - ACP) tarafından 1 Şubat 2016 tarihinde
yayımlanan A-04-2017 sayılı Gemiler için Panama Kanalı Tavsiyesi (Panama Canal
Advisory to Shipping A-04-2017)'yle, Panama Kanalı'nda seyir yapan gemiler
Panama Kanalı'ndaki manevraları sırasında ağır (yüksek sülfür içerikli) yakıt
tüketiminden hafif (düşük sülfür içerikli) yakıt tüketimine geçmekle yükümlü
tutulmuştur.
Tavsiye
metninde, bu yükümlülüğün 2001'den beri geçerli olsa da yakın bir zamanda N-10
sayılı Bildiri (Notice to Shipping N-10) olan Operasyonel Ekipman Testleri
(Operational Equipment Tests)'nden N-1-2017 sayılı Bildiri (OP Notice to
Shipping N-1-2017) olan Gemide Gereklilikler (Vessel Requirements)'e dâhil
edildiği ifade edilmektedir. Tavsiye metni, ACP'nin ağır, hafif ve hibrit yakıt
tanımlarıyla devam etmektedir.
Ocak
2017'de yayımlanan N-1-2017 Bildirisi, Panama Kanalı içinde seyir yapan gemiler
için 2001'den itibaren geçerli olan yakıt değişimi talimatıyla ilgili daha
fazla ayrıntı vermekte ve 72. sayfasında aşağıdaki maddeleri sıralamaktadır:
a. Ağır yakıtla çalışan gemiler, Panama Kanal
İdaresi'nin sorumluluğundaki sulara girmeden önce hafif yakıt kullanımına
geçmek zorundadır. Hafif yakıtın ihtiva ettiği sülfür (sic) oranı MARPOL Ek VI,
Kural 14.1'de belirtilen sınırın üzerine çıkamaz. Kanal sularının dış
sınırları, Pasifik ve Atlantik demirleme alanları olup, bunlar sırasıyla DMA
21603 ve DMA 26068 sayılı seyir haritalarında belirtilmektedir. (DMA = Defense
Mapping Agency. ABD'nin askeri haritalama faaliyetlerini yürütür.)
b. 29a maddesine uyma zorunluluğu, egzoz gazı
temizleme sistemine sahip gemiler ile düşük sülfür içerikli hibrit yakıt
kullanan gemiler için geçerli değildir.
c. LNG taşıyıcı gemiler, Kanal sularındaki
manevraları sırasında ana makineleri veya güç üreticileri için buhar gazı (boil
off gas) yakıtı kullanabilirler fakat sonrasında başka bir yakıt türüne
geçemezler.
ACP, ICS
ile olan yazışmasında zorunlu yakıt değişiminin başlıca amacını, "…[Kanal
çalışanlarını] artık yakıtların ısıtılmasından veya makineden yayılan gazlardan
kaynaklanan zehirli yakıt buharlarından korumak," şeklinde açıklamıştır.
ACP'nin
yakıt değişimi zorunluluğuyla ilgili görüşülmesi veya açıklanması gereken
herhangi bir durum yaşandığı takdirde gemi sahibi üyelerden ICS ile iletişime
geçilmesi gerektiği,”
Belirtilmektedir.
Sayın Üyelerimizin
bilgilerini rica ederiz.
Saygılarımızla,
Vapur Donatanları ve Acenteleri Derneği
Emin
EMİNOĞLU
Genel Sekreter
Dağıtım: Tüm
üyelerimiz