Menu

Duyurular


Mesai Saatleri Dışında İşlem Yapma Talepleri

SİRKÜLER NO: 23.1 / 946-703 = 19/12/2018 


T.C. Ticaret Bakanlığı İstanbul Gümrük ve Ticaret Bölge Müdürlüğü’nün 21558579-166.99 [GGM-01] sayılı yazısında;

 

“Bilindiği üzere, gümrük idarelerinde yapılan fazla çalışma uygulamasının esasları; 4458 sayılı Gümrük Kanununun 221’nci maddesi, 07.10.2009 tarihli ve 27369 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan 2009/15481 sayılı Kararnamenin 121-125’nci maddeleri ile 21.11.2009 tarihli 27413 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan 74 Seri No.lu Gümrük Genel Tebliği ile belirlenmiştir.

 

Nitekim söz konusu Kanun maddesinde; mesai saatleri dışında veya tatil zamanlarında hizmet talebinde bulunulması halinde, bu talebin, işin yapılacağı gümrük idarelerince yerinde görülmesi, gerekli önlemlerin alınması ve çalışacak personelin fazla çalışma ücretlerinin (ve varsa hak sahibine ödenecek kanunî yollukları karşılığı tutarların) talep sahipleri tarafından yatırılması koşuluyla kabul edileceği,

 

Fazla çalışma ücretinden yararlanan personelin, kendilerine verilecek işleri yapmakla görevli olduğu; gümrük idare amirlerinin normal çalışma saatleri dışında verilecek hizmetleri düzenleyip kontrol edeceği,

 

Hüküm altına alınmıştır.

 

İhracatçı firmaların yılsonunda taahhüt kapatma noktasında yaşadıkları yoğunluk göz önünde bulundurulduğunda,

İlgili mevzuat hükümleri dikkate alınmak suretiyle talep olması halinde, özellikle Aralık ayı içerisinde hafta sonları da dâhil olmak üzere, mesai saatleri dışında işlem yapmak isteyen yükümlülerin fazla mesai taleplerinin karşılanması gerektiği,”

 

Bildirilmiştir.

 

 

Sayın Üyelerimizin bilgilerine rica ederiz.

 

 

 

Saygılarımızla,

Vapur Donatanları ve Acenteleri Derneği

 

 

Emin EMİNOĞLU

Genel Sekreter


Ek: İlgi Yazı

Dağıtım: Tüm üyelerimiz