Amerika Deniz Ticaret Odası Mart 2017 Raporu
SİRKÜLER NO: 23.1 / 388-312 = 10/05/2017
İlgi: İMEAK Deniz
Ticaret Odası’ndan alınan 08/05/2017 tarih ve 1777-335/2017 sayılı yazısı.
İlgi yazı ile;
“Uluslararası Deniz Ticaret Odası’ndan (ICS) alınan 12.04.2017 tarihli ve ICS(17)13 sayılı yazısına atfen;
ICS Üyeleri, Amerika Deniz Ticaret Odası'ndan (Chamber of Shipping
of America - CSA) alınan, yazı Ekindeki raporu dikkate almaya davet
edilmektedir. Raporda yer alan hususlar özetle aşağıdaki gibidir:
ABD Sahil Güvenlik Komutanlığı'nın Balast Suyu Süre Uzatımı
Programı Hakkındaki Açıklaması
(Sahil Güvenlik Deniz Emniyeti Bilgilendirme Bülteni (Coast Guard
Marine Safety Information Bulletin
(MSIB), OES-MSIB No:003/17)
ABD Sahil Güvenlik Komutanlığı (USCG), balast suyu yönetimi süre
uzatımı programındaki yeni politika değişikliklerini ele alan bir Deniz
Emniyeti Bilgilendirme Bülteni'ni (MSIB) 17 Mart 2017 tarihinde yayımladı. Söz
konusu Bülten, üç balast suyu yönetimi sisteminin Aralık 2016'da ABD tip onayı
almasının doğrudan bir sonucudur. Anılan üç ABD tip onayı öncesinde, süre
uzatımı talebi başvuruları yalnızca ABD tip onayının bulunmaması nedeniyle
yapılan uzatma talebini gerektirdiği için oldukça basitti. Üç sistemin ABD tip
onayı almasıyla birlikte bu durum açıkça değişmiştir.
Üç sistemden ikisinin, minimum 72 saat tutma süresine sahip olması
bu sistemleri daha kısa sefer yapan gemiler için kabul edilemez kılmakta ve
üçüncü sistem de bir hidrojen gazı tahliye gerekliliğine sahip olduğu için
hâlihazırda tehlikeli bölge tanımına sahip gemilerde potansiyel olarak
kullanılamaz durumdadır. Buna rağmen USCG artık, mevcut gemideki müsait
alana dayanarak akıntı oranı, tutma süresi, güç seviyesi/tüketimi, su sıcaklığı
ve ayak izi sınırlamalarını da kapsayan çeşitli faktörlerden yola çıkarak, bu üç
sistemin gemide kullanılmalarının neden mümkün olmadığını gösteren gemiye özel
süre uzatım talebi isteyecektir. USCG ayrıca, belirli bir gemide
güncel hiçbir ABD tip onaylı sistemin kullanılmaya uygun olmadığına dair
gerçekçi bir iddia olması durumunda dahi, süre uzatma talebinde, bir
zaman çizelgesi ve tesis etme planı da dâhil olmak üzere, geminin
gerekliliklere nasıl uyum sağlamayı amaçladığına dair bilgilerin yer alması
gerektiğini belirtmektedir. Deniz Emniyeti Bilgilendirme Bülteni
(MSIB) eski politikada bazı önemli değişiklikler de yapıyor:
İlk olarak, en son yayımlanan süre uzatımları belirli bir tarihten
sonraki 'ilk planlı kuru havuzlama'ya göre zamanlanmıştı. MSIB 003-17, bu
politikayı tersine çeviriyor ve ileriki süre uzatımlarının gelecekteki belirli
bir tarihe dayanılarak gemilere bildirileceğini açıklığa kavuşturuyor. Söz
konusu politika değişimi pratikte, bir gemiden yalnızca balast suyu arıtma
sisteminin kurulması için kuru havuzlama yapmasının istenebileceği anlamına
geliyor.
İkinci olarak, MSIB'in yayımlanmasından önce, USCG'nin
politikasına göre, Dönüşümlü Yönetim Sistemi (Alternate Management System –AMS)
programı ve süre uzatımı birbirinden ayrı ve farklı iki programdı ve buna göre
örneğin AMS kurulmuş bir gemi ek süre alabilmek için başvurabilirdi.
MSIB, politikayı tersine çevirerek AMS'yi kurmuş gemilerin uzatma
almayacaklarını belirtiyor. CSA bu meseleyi USCG ile görüşmeye devam
ederken, söz konusu politikanın geniş kapsamlı bir şekilde uygulanması,
yetersiz AMS'lerin bulunduğu gemileri AMS kullanmaya mecbur bırakacaktır.
Aksine bu gemilere ek süre tanınmış olsaydı, gemilerin yetersiz şekilde çalışan
AMS'lerden kesinlikle daha çevreci olacak olan balast suyu değişimi yapmalarına
izin verilmiş olacaktı. Amerika Deniz Ticaret Odası, bir geminin
AMS'nin işletilmesinde karşılaşılan sorunları ayrıntılı olarak belirtmesi
durumunda ek süre için başvurabilmesi ve uzatma alabilmesi konusunda USCG'yi
ikna etmeyi umuyor.
Son olarak, önceden yürürlükteki uzatmanın sona erme tarihinden
itibaren 90 gün içerisinde ibraz edilmesine izin verilen ilave süre
uzatımları, artık yürürlükteki uzatmanın / ilave uzatmanın bitiminden bir yıl
önce ibraz edilmek zorundadır.
USCG tarafından takınılan sert tavır ve USCG'nin bu programı
ilerletmek için aldığı politik baskı dikkate alındığında, süre uzatımı
almanın ciddi şekilde zorlaşacağı beklenmelidir. Konu hakkında daha
fazla bilgi https://www.uscg.mil/msib/docs/003_17_3-6-2017.pdf internet
adresinde yer almaktadır.
Göçmenlik Hakkında Başkanlık Kararnamesi
Beyaz Saray, göçmenlik hakkındaki başkanlık kararnamesini yeniden
yayımladı. Kararnameye göre, ABD hâlihazırda verilmiş tüm vize tiplerini kabul
edecektir. CSA, armatörlere mürettebat değişimlerini ABD limanları
dışında yapmalarını tavsiye etmeye devam ediyor.
ABD Bayraklı Gemiler İçin Ham Petrol / LNG Taşıma Talimatları (HR
1240 – The Energizing American Maritime Act)
ABD Temsilciler Meclisi Sahil Güvenlik ve Deniz Taşımacılığı alt
komitesinin kıdemli üyesi Sn. John GARAMENDI, HR 1240 – The Energizing American
Maritime Act adlı yasa tasarısını, Şubat 2017'de ABD Temsilciler Meclisi'ne
sundu. Söz konusu yasa tasarısı, Enerji ve Ticaret Komitesi ile Dış İlişkiler
Komitesi'ne gönderildi.Yasa tasarısı genel anlamda, LNG'nin ve ham petrolün
belirli bir yüzdesinin aşağıda belirtildiği şekilde ABD bayraklı gemilerle
taşınmasını gerektirecektir:
2020 yılının başından 2024 yılının sonuna kadar LNG ve ham petrol
ihracatlarının % 15'i,
2025 yılı ve sonrasında LNG ve ham petrol ihracatlarının % 30'u.
STCW (Gemi Adamlarının Eğitim, Belgelendirme ve Vardiya Tutma
Standartları) 2010 Değişiklikleri
ABD, Uluslararası Denizcilik Örgütü'nün (IMO), STCW 2010
Değişikliklerinin (STCW 2010 Amendments) yürürlüğe girmesini 1 Temmuz 2017
tarihine kadar erteleme tavsiyesine uydu. Söz konusu erteleme, yalnızca
2010 STCW Değişikliklerine, ABD bayraklı gemilere ve ABD limanlarına uğrayan
yabancı bayraklı gemilere yöneliktir. STCW ile ilgili diğer eksiklikler tespit
edildiğinde, USCG uygun görüldüğü şekilde denetim faaliyetine girişecektir. USCG,
STCW 2010 Değişikliklerini denetimler sırasında inceleyecek, bulunan
eksiklikleri kaydedecek; fakat yaptırım uygulamayacaktır.
Uluslararası açıdan, IMO'nun erteleme tavsiyesine uymak ya da
uymamak geminin uğrayacağı Liman Devletinin kararıdır. STCW 2010
Değişikliklerine tam manasıyla uyum sağlamayan mürettebatlı gemiler, yabancı
limanlara uğrarken bu bilgiyi dikkate almalılardır.”
Denilmektedir.
Sayın Üyelerimizin
bilgilerini rica ederiz.
Saygılarımızla,
Vapur Donatanları ve Acenteleri Derneği
Emin
EMİNOĞLU
Genel Sekreter
Dağıtım: Tüm
üyelerimiz