Gemilerde Daha Güvenli Demirleme ve Bağlama Operasyonları İçin Gerekli Kurallar
SİRKÜLER NO: 13.3 / 139-112 = 15/02/2017
İlgi: İMEAK Deniz
Ticaret Odası’ndan alınan 15/02/2017 tarih ve 597-122/2017 sayılı yazısı.
İlgi
yazı ile;
“10 Şubat 2017 tarihli TradeWinds Gazetesi’nde
yayımlanan haber metnine atfen;
Daha
güvenli demirleme ve bağlama operasyonları (mooring operations) için
uluslararası ölçekte kural ve kılavuzlara ihtiyaç duyulduğu ve Uluslararası
Denizcilik Örgütü IMO'nun, konuyla ilgili bir yönetmelik tasarısı üzerinde
çalıştığı ifade edilmektedir.
Yazıda ayrıca Deniz Kazaları
Araştırma Alman Federal Bürosu (BSU)'nun 2016 Şubatı'nda yaşanan Maersk
Kure gemi kazasına
yönelik hazırladığı bir rapora da atıfta bulunulmaktadır. Rapora göre,
kullanıma elverişli olmadığı için kopan bir palamar halatı, olay esnasında vinç
yakınında bulunan bir gemiadamının ölümüne yol açmıştır.
Dünyanın
hiçbir yerinde anılan operasyonlara yönelik kabul edilmiş standartlar
bulunmadığına dikkat çeken BSU raporu özetle aşağıdaki tavsiyelere yer
vermektedir:
"Kontroller
her altı ayda bir yapılmalı ve mürettebat gerekli her türlü eğitimi almış
olmalı. En ufak bir şüphede dahi halatlar yenilenmeli. Durumları iyi görünse
bile beş yıllık kullanımdan sonra halatlar değiştirilmeli.”
Belirtilmektedir.
Sayın Üyelerimizin
bilgilerini rica ederiz.
Saygılarımızla,
Vapur Donatanları ve Acenteleri Derneği
Emin
EMİNOĞLU
Genel Sekreter
Dağıtım: Tüm
üyelerimiz