Baltık Denizi Girişi (Danimarka Suları) Seyri
SİRKÜLER NO: 23.1 / 666-503 = 12/09/2018
İlgi: İMEAK Deniz Ticaret Odası’ndan alınan 10.09.2018 tarih
ve 3433-515/2018 sayılı yazısı.
İlgi
yazı ile;
“Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın 07.09.2018
tarih ve 66384 sayılı yazısına atfen;
23.10.2007 tarihli ve 263 sayılı
IMO sirkülerinde "Amendments to the recommendation on navigation through
the entrances to the Baltic Sea" bölümüne atıfta bulunularak Baltık
Denizine giriş seyrinde Route T boyunca 11 metre ve üzeri drafta sahip
gemilerin "Skagen" den "Gedser" e kadar olan bölümde yoğun
trafik ve sığ sulara bağlı olarak karaya oturma ve çatışma riski
nedeniyle pilot
alarak seyretmelerinin IMO tarafından önerildiği belirtilmektedir.
11.60 metre drafta sahip HALİL
ŞAHİN isimli geminin 11.04.2018 tarihinde anılan tüm bölgede pilotsuz olarak
seyrettiği, Danimarka Denizcilik İdaresi'nin bu durumu seyir için
tehlikeli olarak gördüğü, pilotla seyrin seyir güvenliğini artıracağını
düşünmekte ve 11
metre ve üzeri drafta sahip gemilerin anılan seyir süresince pilotaj
servislerini kullanmalarını kuvvetle önerdiği bildirilmektedir.
İlave olarak, 2009/16/EC Liman
Devleti Kontrolü konulu Avrupa Birliği direktifine göre Baltık Denizi girişi
boyunca seyirde IMO
tavsiyesine uymayan gemilerin son Paris MoU denetimine bakılmaksızın ilave
denetime tabi tutulabileceği ve bu durumun gemi sahipleri
ile işleticilerine tebliğ edilmesinin istenildiği, bu itibarla anılan IMO
tavsiye kararına, hassasiyetle uyulmasının önem arz ettiği hususu,”
Belirtilmektedir.
Sayın Üyelerimizin
bilgilerine rica ederiz.
Saygılarımızla,
Vapur
Donatanları ve Acenteleri Derneği
Emin
EMİNOĞLU
Genel
Sekreter
Dağıtım: Tüm
üyelerimiz